-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12846 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

آيا هنگام وضو گرفتن خوردن چيزي (مثل آدامس، شكلات) موجب باطل شدن وضو مي گردد؟



خواهر محترم مبطلات وضو هفت چيز است:

1.بول 2.غائط 3.باد معده و روده كه از مخرج غائط خارج مي شود 4.خوابي كه به واسطه آن چشم نبيند و گوش نشنود، ولي اگر چشم نبيند و گوش بشنود وضو باطل نمي شود. 5.چيزهايي كه عقل را از بين مي برد، مانند ديوانگي و مستي و بيهوشي 6.استحاضه زنان 7.كاري كه براي آن بايد غسل كرد، مانند جنابت.(1)

لذا مورد سؤال شما كه خوردن آدامس و شكلات و ... باشد وضو را باطل نمي كند؛ البته توجه داشته باشيد كه مسواك كردن دهان قبل از وضو يا مضمضه كردن آب(2) يكي از مستحبات وضو مي باشد كه در بخش مستحبات وضو در همه رسالههاي عمليه به آن اشاره شده است. (3)













منابع و مآخذ:

1. مسأله 325 از رساله توضيح المسائل حضرت آيت ا... العظمي حاج شيخ محمد فاضل لنكراني(مدظله العالي)/ص54

2. آب در دهان گرداندن

مسأله 266 از رساله توضيح المسائل حضرت آيت ا... العظمي حاج شيخ محمد فاضل لنكراني، ص43

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.